יום שני, 19 בספטמבר 2011

תאונת הפגע וברח: ביבי, תתערב. זו ההזדמנות שלך

נדמה לי שאין אזרח אחד במדינה הזו שלא הזדעזע ביום שישי בבוקר האחרון למשמע תאונת הפגע וברח בה נהרגה לי זיתוני ז"ל בצומת הרחובות פנקס ווייצמן בת"א. המחשבה שנהג, עם כל ההלם שעובר עליו באותם רגעים, מסוגל להשאיר בחורה צעירה מדממת למותה על הכביש ולברוח מהמקום בלי להתבלבל בכלל, מעוררת בי, כמו בכל אחד אחר אני בטוח, תחושה של כעס רב ורצון "לדפוק" לנהג הזה עונש כזה שלא יישכח אותו כל החיים שלו. אם היה אפשר, אפילו מאסר עולם.

על פי נתוני 'אור ירוק' שפורסמו השבוע, כ-11 אלף איש (!) נפגעו בעשור האחרון בתאונות פגע וברח. מידי שנה מתרחשות בממוצע כ-800 תאונות פגע וברח. מדהים! מדהים!! מדהים!!! פשוט אין מילה אחרת לתאר את זה. העונש, אגב, על תאונת פגע וברח הינו עד 7 שנות מאסר, במקרה של הפקרת פצוע בידיעה, ועד 14 שנות מאסר במקרה של תאונה קטלנית. עצוב.

התאונה הזו מזכירה, כמעט אחד לאחד את התאונה בה נהרגה מיטל אהרונסון ז"ל לפני כשלוש שנים. גם שם היו שני נוסעים ברכב, גם הם חזרו מבילוי שיכורים, גם שם היה מעורב ג'יפ שנסע בפראות, גם שם ההרוגה עברה במעבר חציה וכמובן - גם שם הם נסו מהמקום ורק מאוחר יותר נמצא רכבם עם סימני הפגיעה.

אלא שההבדל בין שני המקרים המזעזעים הוא אחד ועקרוני: לשני הנוסעים הפעם היה מקום מילוט: צרפת. ועד שלא יוחלט אחרת - הם בינתיים שם ותהליך ההסגרה, שיתנהל ככל הנראה בהילכים בירוקרטיים ארוכים ארוכים, עלול להימשך זמן רב, אם בכלל תסכים צרפת, לה אין הסכם הסגרה עם ישראל, להסגיר את השניים.

לכאן חייב להיכנס ראש הממשלה לתמונה. כן, הוא ולא אחר. אין לי ספק שגם ביבי הזדעזע כמו כל אחד כששמע על התאונה. אין לי ספק שגם בלי קשר לתפקידו כרוה"מ, כאזרח מן השורה, הוא היה רוצה לראות את השניים מאוחרי סורג ובריח. אלא שאם הממשלה, וראש הממשלה בראשה, ימתינו לבקשת ההסגרה הרשמית - לך תדע מתי זה יסתיים.

אחרי כל מחאת הצדק החברתי ושאר המחאות על מחירי הקוטג' וכדומה, יש לביבי הזדמנות חד פעמית להחזיר את הערכת העם אליו. אני לא אגזים אם אני אומר: הדרישה להסגרתם מהווה קונצנזוס הרבה הרבה יותר גדול מאשר כל המחאות גם יחד. גם אם לא יצאו חצי מיליון איש להפגין ברחובות עבור הסגרתם - אני לא מכיר אדם אחד שלא ירצה בכך.

לכן ביבי, אתה חייב להתערב ועכשיו. אתה, ורק אתה, יכול להביא להסגרתם תוך 24 שעות! שיחת טלפון אחת לסרקוזי, שאני בספק בכלל אם הוא שמע על האירוע, יכולה לשנות את התמונה מן הקצה אל הקצה! אני לא רואה איך ראש מדינה כזו גדולה ישאר אדיש כשישמע על המעשים הנוראים שעשו שני העבריינים הללו, קלוד אייזק ואריק רוביק. קרלה ברוני, אמא ואמא לעתיד, יכולה וצריכה להשפיע על בעלה. אין לי שום צל של ספק שהוראה אחת של סרקוזי למשטרת צרפת ולשאר גופי המדינה תביא למעצרם ולהעלאתם למטוס לישראל ומייד. זה חייב לקרות ואם יש לביבי יועץ תקשורת חכם, המסר הזה חייב להגיע אליו.


אז נכון, אין בחירות באופק, מדובר בסה"כ בתאונה בודדת מתוך אלפי תאונות שמתרחשות בכל יום, אבל עצם העובדה שמדינה שלמה, או לפחות כל אזרח נאור, עוקב ומתעניין אחר הסיפור הזה, דווקא בגלל זה - ההתערבות של הקודקוד הראשי חייבת להיעשות.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כל מילה בסלע!