יום שני, 16 ביולי 2018

עשר הערות שלי לסיכום מונדיאל 2018

עשר הערות שלי לסיכום המונדיאל 🏆⚽

 1. קודם כל, ואולי הכי חשוב, שאפו ענק ענק לכל מי שדאג שכל המשחקים ישודרו בחינם. זה ממש ממש לא מובן מאליו, לפחות לא לי. כן, אני מכיר את התגובות בסגנון זה על חשבון כספי המיסים שאנחנו משלמים ותלונות על איכות השידור והשדרנים והפרשנים והאולפן המיושן... קשקוש, קשקוש, קשקוש. קיבלנו חודש מלא של שידורים ואין לי אלא להוריד את הכובע למי שדאג לזה.

 2. צרפת הפתיעה אותי בגדול. בהימור שלי, לא הייתי אפילו קרוב. הלכתי על ברזיל לאורך כל הדרך מתוך אמונה ותקווה שהם יהיו חייבים לעשות תיקון מהמונדיאל הקודם וינצחו את גרמניה בגמר. דווקא בגלל שצרפת הגיעה עד גמר היורו האחרון - לא ראיתי אותה עושה שני טורנירים מוצלחים ברצף. טעיתי. נביא אני כבר לא אהיה. מאמבפה ממש לא נפלתי כמו שהפרשנים מהללים אותו. אני מקווה שהוא לא לוקח את זה אישית.

 3. קרואטיה לא הפתיעה אותי בכלל. להבדיל מברזיל (ניימאר), ארגנטינה (מסי), פורטוגל (רונאלדו) - אף שחקן קרואטי הוא לא ה-שחקן המרכזי בקבוצה שבה הוא משחק. וזה בדיוק המתכון לנבחרת מנצחת. כאב ראש ענק למאמן בצד השני: אין על מי לשים דגש וככה אתה מקבל 11 על המגרש שאתה לא יודע מאיפה תבוא לך ההתקפה והגול.

 4. מילה גם על הנבחרת שאני אוהד כבר שנים - נבחרת אנגליה. שלא נתבלבל - זו לא נבחרת שהיתה שווה חצי גמר אבל מעבר לכבוד שהיא בהחלט הביאה, יש ניצוצות של עתיד מבטיח. אגב, אנגליה היא הנבחרת היחידה (!) במונדיאל שכל השחקנים בסגל משחקים בליגה המקומית. אפילו לסעודים יש לגיונרים. זה מאוד תמוה. איך ייתכן שאף קבוצה מחוץ אנגליה לא תהיה מעוניינת באף שחקן אנגלי (ותהיה מוכנה לשלם עליו יותר מאשר הוא מרוויח בפרמיירליג)?

 5. את המונדיאל הבא (וגם זה שאחריו) גרמניה לוקחת בהליכה. נראה לי שזה ברור לכולם. אין מצב בעולם שגרמניה תוכל להרשות לעמה שני טורנירים כושלים. לא בעבר, לא בהווה, לא בעתיד.

 6. אכזבת המונדיאל שלי היא לא גרמניה, גם לא ספרד, ארגנטינה ופורטוגל שעפו בשמינית. אכזבת המונדיאל האמיתית שלי היא יבשת אפריקה. יבשת שלמה שנעלמה בטורניר. האמת שכבר במוקדמות תהיתי איך נבחרות כמו תוניסיה, מרוקו ומצרים העיפו נבחרות כמו קמרון, חוף השנהב וגאנה, אבל כך או כך, שום דבר אמיתי לא ראינו הטורניר מהיבשת הזו. הפעם האחרונה שבה אף נבחרת אפריקאית לא העפילה משלב הבתים היה ב...ספרד 1982.

7. אם הייתם שואלים כל אוהד כדוגל לפני המונדיאל מה פירוש המונח VAR - אני בספק אם מישהו היה יודע. אין לי שום מילה רעה לומר על השימוש במצלמות ואין לי שום בעיה עם זה ששופטי הכדורגל לא יקבלו בעצמם החלטות מכריעי משחק וקובעת עולה. מצידי שהשופטים יהפכו להיות כמו שופטי הטניס - מקריאי תוצאה ושומרי סדר (מקווה שאין בקהל שופטי טניס שיתהפכו עלי עכשיו). מצידי שכל החלטה תהיה מגובה במצלמות העיקר שלא יהיו טעויות, נקודה. טעויות הן לא חלק מהמשחק! חלאס, העולם התקדם. מישהו יכול לתאר לעצמו ריצת 100 מ' או קפיצה לרוחק בלי שימוש בטכנולוגיה? גם הטענה המגוחכת של עצירה שטף המשחק היא קשקוש. כדורסל עוצרים, פוטבול עוצרים, אז למה לא כדורגל???

8. בתחושה שלי, מאמני הנבחרות, שמחפשים ליגיונרים בליגות השונות באירופה, משום מה לא לגמרי סופרים את הליגה האיטלקית. הליגה האנגלית והצרפתית והספרדית קורצת להם הרבה יותר. זה התחיל עם ניינגולן הבלגי, השחקן המצטיין של רומא, שבכלל לא זומן לסגל, זה המשיך עם פאולו דיבאלה, החלוץ שסחב את יובנטוס עונה שלמה, אבל בארגנטינה רק חימם את הספסל. וזה כלל גם את חוסה קאייחון הספרדי שכבש העונה 12 שערים במדי נאפולי והוביל אותה לסגנות ופיליפה אנדרסון הברזילאי המעולה של לאציו. שניהם לא זומנו לסגל. אני לא יודע אם זה קשור לאי העפלה של איטליה למונדיאל, אבל לי זה הרגיש ממש תחושת פספס לא לראות אותם ועוד רבים אחרים.

 9. כמידי מונדיאל, המשחק על המקום השלישי הוא המשחק המיותר עלי אדמות. מיותר כמו כפתור ה"איני הנהג" ב-waze. הצעה שלי לפיפ"א למונדיאל הבא: מכיוון שהמונדיאל הבא-הבא, ב-2026, יהיו עם 48 נבחרות (וספק אם אפילו אז ישראל תצליח להעפיל), לפחות תעשו שהמשחק על המקום השלישי יהיה בעל משמעות וייקבע שהמנצחת תעפיל אוטומטית למונדיאל הבא ללא מוקדמות (יחד עם שתי העולות לגמר). אז נראה משחק על המקום השלישי שהוא לא פחות מהגמר עצמו. דבר דומה עשו באליפות אירופה לנבחרות בכדורסל ב-2015 כשמקומות 1-5 העפילו אוטומטית לאולמפיאדה בריו 2016

10. הקאטרים באים: המונדיאל הבא ב-2022, מעבר למיקום ההזוי בקאטר, באמצע המדבר, הולך להיות משוחק באמצע העונה - בנובמבר-דצמבר. לא ברור מה יהיה עם הליגות המקומיות שיאלצו לצאת לפגרה כדי לקיים מונדיאל ועוד יותר: איך אנחנו האוהדים נעביר את הקיץ בלי כדורגל??? משום מה יש בי עוד שמץ של תקווה שמישהו בפיפ"א יתעורר וישנה את ההחלטה ההזויה הזו (וכנראה גם המשוחתת). אבל אם זה לא יקרה - היי, לפחות לא צפוי לרדת גשם בזמן טקס הענקת הגביע. ️

תגובה 1:

shira Elijah אמר/ה...

שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, כל מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור אנשים מסוימים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי שירה אליהו ואני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, איבדתי את עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לדאוג לעצמי ולצרכים. משפחתי. היא והילדים שלי באותו רגע. הצלחתי תשע שנים, אף אישה לא תתמוך בי כדי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח מבחנים לאשתי אבל היא חוסמת אותי מלתקשר איתה אני מנסה לדבר עם החברה והמשפחה שלה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה אז לכל כך הרבה חברים אבל הם עדיין לא יתקשרו אליי, עד שיש מגיע יום נאמן שלא אשכח בחיים שלי. כשפגשתי חבר ותיק שלי הסברתי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על אדם נהדר שעוזר לו למצוא עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שהוא איות אבל אני אדם שאף פעם לא מאמין באיות אבל אני החליט לנסות את זה וד"ר אפטה הורה לי והראה לי מה לעשות בשבעת הימים של ארוחת הצהריים את הכישוף. בצע את כל ההוראות ועשה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. ד"ר אפטה בטוח שהכל יעבור כשורה ואשתי תראה אותי שוב לאחר עבודה נפלאה של ד"ר אפטה. אשתי מתקשרת אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אליי והילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. היום אני מנהל חברת פרגון בארה"ב. אני ממליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, שלח אימייל אל {drapata4@gmail.com} הזה או ווטסאפ אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר APATA. ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח דברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר .......