יום חמישי, 6 באוקטובר 2011

סטיב ג'ובס: כבוד אחרון בעמוד הראשון

מותו של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, אמנם לא ממש הפתיע והכה בתדהמה את תושבי ארה"ב (כולם ידעו שהוא חולה מאוד וימיו ספורים), אבל היה מספיק אירוע מרכזי כדי שכל העיתונים, ללא יוצא מן הכלל, יקדישו לו אייטם כלשהו בעמוד הראשי.

אגב, במאמר מוסגר, היום קראתי פרשנות יפה: על מה בעצם היה כל הרעש סביב הכרזת עוד דגם משודרג לאייפון 4. הרי כולם ציפות וייחלו להכרזה על האייפון 5 וקיבלו בתמורה "רק" הכרזה על אייפון 4S. ובכן, כעת זה ברור (כך על פי פרשנות שקראתי): טים קוק, המנכ"ל החדש, כנראה היה בסוד העניינים שלסטיב ג'ובס נותרו פחות משבוע ימים לחיות והחליט להשהות את ההכרזה על ה-5 לטובת הוקרה לנשיא הדגול. לכן, אייפון 4S זה בעצם For Steve.

ובחזרה לעיתוני ארה"ב, עבור העיתונות האמריקאית, בעצם כמו בכל מדינה אחרת בעולם, כולל ישראל, אירוע גדול הוא "חגיגה לעיתונות". בין אם מדובר באסון כמו 9.11 או בין אם מדובר בהכתרת נשיא חדש - העיתונים רק מחפשים יום שכזה בשביל לצאת מגידרם. מי ייתן את הכותרת השנונה ביותר, מי יביא את התמונה המיוחדת ביותר, באיזה פונט לבחור ועוד כהנה והכנה לבטים איתם מתמודד העורך. התחרות היא שם המשחק. העיתון צריך למכור, לדבר אל ליבם של הקוראים ואחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא בזכות כותרות הענק הצבעוניות.

כאמור, כולם ללא יוצא מן הכלל דיווחו על מותו בהרחבה יתרה, אבל אני בחרתי לכם פה, באדיבות אתר newseum.org, רק את אותם עיתונים שהקדישו לו גם כותרת ראשית וגם לא התביישו להקדיש עבורו את כל העמוד. בכל זאת, לא כל יום נפרדים מעילוי ששינה את פני הטכנולוגיה.








































אין תגובות: